Over het boek:
Hoe slaag jij als leraar erin om het beste uit je leerlingen naar boven te halen? Welke
troeven zet je in om je leerlingen in beweging te brengen? Wil je als leraar te weten
komen wat jouw unieke kwaliteiten zijn? Hoe ga je om met een veranderend
mensbeeld en maatschappelijke invloeden? Hoe blijf je als leraar en als mens overeind in
de klas?
Dit boek laat leraren reflecteren over deze en andere vragen. Met de concrete tips, suggesties
en bruikbare tools kan elke leraar onmiddellijk aan de slag. De oplossingsgerichte kijk
op onderwijs biedt vele, brede groeikansen aan leraren.
Bij dit boek hoort een downloadbaar bestand. Met de code die u in het boek vindt kunt u dit bestand op www.dl.garant-uitgevers.eu downloaden.
Uit de inhoud:
Inhoudsopgave
Inleiding
Over de auteur(s):
Liesbet Moortgat studeerde orthopedagogiek aan de Universiteit
Gent en volgde een lerarenopleiding. Daarnaast is ze opgeleid
in “Oplossingsgerichte cognitieve en systeemtherapie” aan het
Korzybski-instituut in Brugge. Ze heeft ondertussen meer dan vijftien
jaar onderwijservaring als leraar, praktijk- en stagebegeleider.
Momenteel werkt ze als leerbegeleider in een secundaire school,
waar ze leerlingen, leraren en ouders coacht bij wie het leerproces
van jongeren centraal staat. Daarnaast heeft ze in Deinze een eigen
praktijk, waarin ze individuen, gezinnen en teams coacht bij veranderingsprocessen
(www.liesbetmoortgat.be).