E. van Heeswijk (Red.)
Journalistiek & Internet 2002-2007. Technofielen of digibeten?


ISBN:9789055892983
Aantal Pagina's:56 blz.
Prijs: €15.00
Uitgever: Het Spinhuis
 

Over het boek:
Over de exacte invloed van internet op het werk van de journalist is relatief weinig bekend. In hoeverre wordt het nieuwe medium omarmd? Zijn journalisten technofielen of digibeten? Maken de nieuwe media het werk van journalisten gemakkelijk en beter of moeten we er zeer kritisch tegenover staan? De Nederlandse Vereniging van Journalisten (NVJ), de Radboud Universiteit Nijmegen (RU) en het Stimuleringsfonds voor de Pers besloten die vragen eens onomwonden voor te leggen aan 2.00 Nederlandse journalisten. Ook zijn een groot aantal prominente mediamakers en decisionmakers naar hun visie over de multimediale toekomst gevraagd.

Dit boek geeft de samenvatting van dit onderzoek. Op de speciale internetsite www.internetjournalist.nl/onderzoek zijn alle bevindingen, artikelen, cijfers en commentaren verzameld en voor eenieder in te zien.
 
Uit de inhoud:
  1. Inleiding
  2. Structuur van het onderzoek
  3. Samenvatting
  4. De opmars van online nieuwsgaring
  5. Highlights: Korte verwijzingen en citaten
  6. Volledige contentlijst
  7. Belangrijkste conclusies

 
Over de auteur(s):
Erik van Heeswijk is trainer, consultant en freelance journalist en houdt zich bezig met journalistiek en nieuwe media.