Maklu
Garant & Cyclus
Het Spinhuis
Distributie
nieuw prikbord nieuwsbrief over ons route tijdschriften contact winkelmand
 
 
 
 
HOME
NEDERLANDS
ENGLISH



Geavanceerd zoeken >
 
BELGIE
Somersstraat 13-15
2018 Antwerpen
Tel: +32 (3) 231 29 00
Fax: +32 (3) 233 26 59
 info@maklu.be
 uitgeverij@garant.be

NEDERLAND
Koninginnelaan 96
7315 EB Apeldoorn
Tel: +31 (55) 522 06 25
Fax: +31 (55) 522 56 94
 info@maklu.nl
 info@garant-uitgevers.nl


S. Ruysschaert, L. Heylens
Reclame, promotie en BTW. Optimalisering van het marketingbudget
ISBN: 9789062159833
Aantal Pagina's: 209
Status: Verschenen - bestelbaar - leverbaar
Prijs: € 40,00
Uitgever : Maklu-Uitgevers nv
Print-versie   Bestel Nu

Over het boek:
In dit handboek wordt nagegaan welke de BTW-gevolgen zijn voor een onderneming bij de keuze voor de ene of de andere manier van reclamevoering. Dit heeft immers een direct gevolg voor de verkoopprijs inclusief BTW en dus op de concurrentiepositie.

De BTW vormt in de meeste gevallen 21 % van de verkoopprijs. Indien de maatstaf van heffing wettelijk kan verlaagd worden leidt dit uiteraard tot een overeenstemmende besparing met 21 % en dus een potentiële verbetering van de concurrentiepositie.

Marketingcampagnes moeten in de huidige concurrentiële omgeving zeer creatief zijn. De vraag is echter of deze alle even effectief zijn en of de ervoor beschikbare budgetten wel optimaal worden aangewend. Dit boek geeft een overzicht van de meest uiteenlopende vormen van reclame en promotie, en de fiscale technieken en gevolgen.

Uit de inhoud:
1. Het gebruiks- en bestemmingsprincipe
2. Reclamekosten
3. Publiciteitskosten versus kosten van onthaal
4. Restaurant en hotelkosten
5. Geschenken
6. Geestrijke dranken
7. Maatstaf van heffing en BTW-tarief inzake reclamediensten
8. Doorfacturering van reclamekosten
9. Kortingbonnen en geld-terugbonnen als marketinginstrument
10. Het gezamenlijk aanbod als marketinginstrument
11. Efficiëntie en effectiviteit van de onderscheiden marketinginstrumenten in BTW-optiek
12. Promotiecampagnes in de autosector
13. De plaats van de dienst en de schuldenaar van de BTW bij reclamediensten
14. De organisatie van tombola’s, loterijen en wedstrijden en dergelijke in het kader van een reclamecampagne
15. Bijzondere regelingen
16. Consignatie, verkoop op proef en zendingen op zicht

Over de auteur(s):
Stefan Ruysschaert is eerstaanwezend inspecteur bij een fiscaal bestuur en diensthoofd a.i. Centrum voor Beroepsleiding BTW Antwerpen
Luc Heylens is belastingconsulent en Managing Director VAT-services N.V.